Случаят с квартал „Рудник“

    В квартал „Рудник“ на град Бургас има затворен жилищен комплекс с около 50 къщи. От тях 25 са постоянно обитавани от собствениците си. Живеещите в другите къщи идват по-рядко, а някои не са идвали с години. Постоянно в комплекса има 25 семейства, има и малки деца.

    Заради вътрешни неразбирателства и непогасени задължения им е спряна водата. Казусът е малко сложен и заради други пречки. Цялостната картина е следната: 1 УПИ, 1 главен водомер, 50 подотчетни водомера, 50 къщи, 25 постоянно обитаеми, 20 къщи с акт 16. Хората искат да получат собствена партида, но само за тези, които имат акт 16. Другото им искане е ВиК да сложи неин главен водомер. В момента главният водомер е на частна фирма. Някои си плащат водата, някои не, някои имат сметки, но не са идвали с години и така се натрупва голямо задължение към ВиК, което трябва да бъде платено от собственика на комплекса.

    Хората негодуват, защото някои от тях са изрядни, а други не толкова. Тези, които имат акт 16 искат да им направят собствени партиди, а другите да се оправят самостоятелно. Обърнаха се към ОЗБГ за помощ. От нас се искаше да помогнем при разрешаването на казуса, за да се реши в полза на всеобщото благо, а не на шепа хора, както по принцип се решават проблемите в милата ни Родина.

    Отзовахме се, проучихме случая и какви са възможностите, проведохме разговори с хората, с ВиК, с някои други компетентни хора (на които искрено благодарим, че се отзоваха безкористно в името на българския род и Родина), със собственика на комплекса и с други приятели на ОЗБГ. Отидохме до правния отдел на ВиК, след това отидохме и до един от главните инженери на ВиК, но този път заедно с част от живущите. На хората предложихме варианти и помощ, но засега решиха да се оправят сами, защото трябва да съберат пари и да си платят сметката, и не знаят кога ще стане това.

    От многото разговори разбрахме, че наистина случаят е заплетен. Проблем се оказа и това, чче собственикът на комплекса е подал заявление до ВиК за спиране на водата в комоплекса и само той може отново да пусне водата. Но няма да го направи, докато не му се плати останалата сума за сметката за вода. Първото нещо, което трябва да се направи е живущите да се разберат помежду си. Свързахме ги с медии, защото някои бяха убедени, че виновникът е ВиК, а други са убедени, че проблемът е в собственика на комплекса. Вина има и собственикът, защото е получавал някакви пари от живущите за вода, но не ги е внасял във ВиК.

    Към настоящия момент ОЗБГ не може да помогне по друг начин, докато хората не изяснят отношенията помежду си. В бъдеще сме готови отново да окажем помощ. Сагата не е приключила и от ОЗБГ ще продължим да се интересуваме как се развиват събитията.

 

Остави коментар

avatar
wpDiscuz