Да спасим от 10-то до 13-то корабно място!

След евентуално одобряване на новия генерален план, от страна на Община Бургас, за преобразяване на терминал „Изток 1“ /на пристанище Бургас/ с цел разширяване на „зоната за достъп“ от „Организация за закрила на българските граждани“ /ОЗБГ/ считаме това за нецелесъобразно, тъй като това ще доведе до извеждане от експлоатация на 10-то до 13-то товарни корабни места, което само по себе си е икономически необосновано. От 10-то до 13-то корабни места още, когато са проектирани, са съобразени за специализирани товаропотоци, както и са изключително важни за сигурността на страната, защото са предвидени и за военновременните планове.

Годишният претоварен капацитет е 900 000 тона и има съществуваща прилежаща двойна коловозна военна рампа тип Roro. От 10-то до 13-то корабно място са изключително ценни и за това, че са предвидени с проектно газене на 8.80 метра на 300 линейни метра и 7.60 на 150 линейни метра с ясно изразени характеристики за Ro-Ropax, Roro и Rolo.

Ето защо позицията на ОЗБГ е, че новият генерален план, предложен от ДППИ, не е в интерес на жителите на град Бургас. Да – ще има градинки за разходка, да – ще бъде по-красиво, но за един пристанищен град какъвто е Бургас е много по-добре и икономическо издържано да се развива пристанищна дейност, тъй като приходите от нея са в пъти по-големи отколкото за развитието на туристическа дейност.

Неприемливо е да се прави едно нещо за сметка на друго. За това ние ще настояваме и ще направим всичко необходимо, за да бъде преразгледан проектът и да се преосмисли „генералният план“, и да се намери баланса между икономическото развитие и „зоната за достъп“, а това може да се случи единствено ако от 10-то до 13-то място запазят своята целесъобразност, а именно да останат товарни зони.

Сподели публикацията:
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари
0
Какво мислите, моля коментирайте.x