Обществено обсъждане за електрически превозни средства

Днес се проведе първото по рода си обществено обсъждане на територията на община Бургас. Темата беше за електрическите превозни средства от вида тротинетки, двуколки, триколки и т.н., регулацията им и други въпроси, свързани с тях.

Публичният дебат бе организиран от Бисер Русимов, който е част от ОЗБГ и е кандидат за общински съветник, от гражданска квота, в град Бургас.

Бяха поканени представители на институции и НПО-та, медии, родители, собственици и ползватели на въпросните електрически превозни средства, както и всички други заинтересовани.

На срещата присъстваха и видни бургазлии: Христо Атанасов – Председател на „Организация за закрила на българските граждани“ /ОЗБГ/; Михаил Попов – представител на „Институт за пътна безопасност“ /ИПБ/; Женя Велинова-Ойкова; Димо Гочев – адвокат; Васил Мартинов – общественик. Сдружение SOS ПТП също изпрати свой представител.

Обсъдиха се различни предложения, идеи на институции, по какъв начин да бъдат регулирани, да бъдат ли „свалени на пътя“, поставянето на регистрационен номер и други.

Всички присъстващи бяха единодушни, че предимството на тротинетките е в това, че могат да минават почти навсякъде, не замърсяват околната среда, придвижването става бързо, разходът за електричество е почти нулев и не заемат голямо място. Но и е нужно да се предприемат определени мерки като:

– да се движат по пътя, както и на тротоара, но с подходящи условия: специални зони за тях дори и на пътните платна, но да са обозначени за електрически тротинетки;
– да не се продават и отдават под наем на лица под 16 години;
– шофьорът задължително да е оборудван с каска и светлоотразителна жилетка, а превозното средство да е снабдено с нощни светлини и дневни светлини /мигачи, спирачни светлини/. Каската да е задължителна до определена възраст и след определена възраст;
– да има пътни знаци, показващи ограничение на скоростта на пешеходните зони;
– да има стоянки за тротинетки пред магазини, училища, заведения и други обекти с обществено значение.

Станции за зареждане на този етап да не се правят, а всеки сам да се грижи за зареждането на превозното си средство. Идеите да им се прави застраховка „Гражданска отговорност“, да им бъде поставен регистрационен номер и да им бъде регулирана скоростта, не се приеха добре и бяха отхвърлени.

Бисер Русимов отправи предложение, с което да насърчи използването на този вид превозни средства. Той предложи всяко домакинство, което притежава единствено електрически превозни средства /тротинетки, двуколки, триколки и други подобни/, да им бъдат намалени някои от данъците.

Следващите стъпки са нови обсъждания, евентуална кръгла маса, входиране на предложенията в отговорни институции и информационни кампании.

Сподели публикацията:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Остави коментар

avatar
1500