До ОЗБГ беше подаден следният сигнал:
„Добър ден,
Първоначално бях решила да не подавам сигнал, тъй като се върнах в България за почивка. Но след като в течение на времето споделях този случай с познати и приятели се оказа, че и те са забелязали същата нередност, но понеже сумата не е голяма просто не са се оплакали никъде.
На …. паркирах колата си в подземния паркинг “Кирил и Методий “. След като се върнах след 35 мин. пуснах билета в автомата на входа при тоалетните и той ми показа 4 лв. Стори ми се много и пак извадих и вкарах билета, но сумата беше същата. Платих две по два лева на стотинкаи и ми изкара касова бележка (приложила съм я към емайла). След минута погледнах часът и забелязах, че няма пълен изминал час от както съм паркирала колата и отидох при охраната да го попитам колко струва. Оказа се че струва 2 лв. за започнат час.
Отидох при жената на входа с бариерите за да и споделя че автомата прави грешка, а не за да си искам парите обратно. Тя не искаше да проумее какво е станало и каза, че аз сигурно не съм платила моя билет а билета на някой друг. А когато и показах и касовата бележка тя каза, че това можело да бъде касовата бележка на някой друг. Тя пъхна пак билета в другия автомат и показа че билета не е платен и аз трябва да заплатя още 2 лв. Аз категорично отказах да бъда рекетирана и се върнах пак до другия автомат на който бях платила. Този път показа 2 лв – че билета не е платен.
Казах на охраната че ще извикам полиция а той започна да дърпа касовата бележка от ръцете ми и да ми крещи че съм луда и не съм била платила нищо.
В този момент разбрах, че не става въпрос за грешка а за умишлена измама. Аз знам как работят автоматите, и че могат да се настройват моментно от контролен компютър.
Със голям страх от следващи свади аз взех колата и отидох до бариерата. Казах че отказвам да платя 6 лв паркинг за половин час престой и да извикат полиция, ако не аз ще го направя. Касиерката започна да вика и крещи че тя трябва сега да ми плати билета.
Когато най накрая отвори бариерата аз попитах с подозрителен тон. Кой от тях двамата има достъп до контрония компютър и натиснах педала за да тръгна. В този момент охраната отвори вратата на колата ми в движение. Аз много се изплаших и няколко метра съм карала с отворена врата. Тъй като бях сама слава на бога дойде и друга кола, защото незнам какво още щеше да ми направи.
Изживях огромен стрес и уплаха. Който не бях изживявала никога.
Реших да не подавам жалба срещу охраната, защото нямам сили за още неприятности. Но се надявам вие да проверите сигнала ми и да предприемете мерки. В този паркинг паркират почти само чужденци и коли от други градове. Това е излагация за града ни. Това е обществен паркинг а не място за дребни измами и рекет.
Благодаря за вниманието.
Поздрави“
Снимките, които бяха прикачени към сигнала, са следните:
Направихме експеримент като представител на ОЗБГ отиде лично да ползва паркинга. За 25 минути бяха заплатени 2 лева и всичко беше нормално.
Свързахме се и с управителя на подземния паркинг на „Кирил и Методий“ в Бургас. Господинът каза, че не е запознат със случая, но е нямало спречкване между охранител на паркинга и клиент. Показахме му снимките и коментарът му беше, че билетът не бил платен, защото, когато се плати, имало два реда, а не един както е на снимката на подателя на сигнала:
За касовата бележка отговори, че тя нищо не доказва, защото може да бъде взета от коша за боклук или от земята и реално да е на съвсем друг човек. Според него това било умишлено, за да се очерни паркинга и сподели, че редовно имало разни несъстоятелни сигнали и обвинения срещу поверения му обект.
От ОЗБГ не можем да вземем страна и да определим кой е прав и кой крив, но умоляваме да подавате своевременно сигнали към нас, когато изпаднете в подобна ситуация или сте част от друг казус. Също така подавайте сигнали и до компетентните институции, търсете си правата и не подминавайте нередностите, а бъдете част от тези, които ще ги отстранят!